Miben lehet az AI a cégek segítségére?

Az AI rohamos terjedése egyszerre tölti el izgalommal és aggodalommal a világot. Vajon a mi érdekeinket szolgálja, vagy csak egyre nehezebb helyzetekbe sodor minket? Íme pár területen, amelyen a cégek saját hasznukra tudják fordítani a mesterséges intelligenciát.

Kezdjük is a legelején: hogyan lehet az AI-t már a toborzás és kiválasztás területen elkezdeni alkalmazni. Mikor még csak körvonalazódik egy igény a vállalat fejében, az AI könnyen segíthet abban, hogyan is kéne az álláshirdetést úgy megfogalmazni, hogy célzottan olyan szakembereket érjen el, amelyek kiválóan passzolhatnak az adott pozícióhoz. Képes lehet az álláshirdetésekkel kapcsolatban az általános tanácsokon túl speciális ötleteket is adni. És ha már kész is van a tökéletes, célzott hirdetés, érkezhetnek is a jelentkezők. A munkaerőpiacon rengeteg az álláskereső szakember jelenleg, akár arányaiban több is mint a pozíciók száma, így könnyen nagy mennyiségű jelentkezővel találkozhatunk. Ezeknek az átnézése pedig nagyon sok erőforrást emészthet fel. Ezen a területen is megkönnyítheti a cég HR-esei dolgát az AI. A mesterséges intelligencia automatizálni tudja az önéletrajzok elemzését és azonosítja a legjobban passzoló jelölteket. Az AI a releváns tapasztalatokra és skillekre fókuszál. Ha ennél is tovább megyünk és interjúztatásra kerül sor, az AI akár ötleteket is adhat ahhoz, hogy milyen kérdéseket tehetünk fel a potenciális jelöltnek akár szakmai akár soft skillek tekintetében. Az AI legjobb funkciója talán pont ez, hogy segítségünkre lehet az ötletelések, elemzések során.

A mesterséges intelligencia nem csak az új jelöltek toborzásában segíthet, de a meglévő alkalmazottak monitorozásában is. Az emberi szubjektivitással ellentétben az AI objektív adatok mentén értékelheti a dolgozók teljesítményét, összehasonlíthatóvá teszi a munkavállalókat. Ez mankót nyújthat a vezetők számára a döntéshozatalban. Adott munkavállalók esetén fejlesztendő területeket és lehetőséget is képes azonosítani. A dolgozókon túl a munkafolyamatok kapcsán is felmerül a kérdés, miként vesz részt az AI ezen a területen. A munkafolyamatok optimalizálása, esetleg automatizálása sok terhet levehet a munkavállalók válláról. Ez a vállalatnak is hasznos, mert kevesebb befektetett energiával hatékonyabban mehetnek a folyamatok és elkerülhetőek a hibák. Így a dolgozóknak több ideje marad a kreatív, emberi erőforrást igénylő feladatok ellátására. Gondoljunk csak akár az AI-alapú ChatBotok megjelenésére, amelyek azonnali választ nyújthatnak a felhasználóknak, így csökkenve a munkahelyi stresszt és leterheltséget.

Végül pedig térjünk rá a jövőre. A jövő sokszor kiszámíthatatlan, de egy cégnek nagyon fontos, hogy minél pontosabb becsléseket tegyen a jövőt illetően. Az AI képes a prediktív elemzésre is és előre jelezheti a vállalatok számára, hogy milyen esetleges változások várhatóak a munkaerőpiacon. Ez nagy segítség a munkaerőtervezésben, hogy milyen kollégák felvételére lehet szükség vagy milyen irányba érdemes képezni a meglévő kollégákat. A jövő trendjei alapján új megoldásokon, termékeken, szolgáltatásokon lehet gondolkozni, amelyek megteremtése hozzájárul a cég innovatív működéséhez. Ez akár új munkaköröket is teremthet és sokkal színesebbé, változatosabbá teheti a munkát.

Minden sikertörténet egy jó döntéssel kezdődik, itt a lehetőség meghozni egyet!

Amennyiben felkeltette érdeklődését az együttműködés lehetősége, tekintse meg szolgáltatásaink oldalunkat

Minden sikertörténet egy jó döntéssel kezdődik, itt a lehetőség meghozni egyet!

Megosztom ezt a bejegyzést:

További népszerű bejegyzések

Newsletter subscription

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce tincidunt nunc venenatis massa
sagittis gravida at at arcu. Maecenas tincidunt ornare erat, sit amet
eleifend diam porttitor in.

Scroll to Top

Érdeklődöm a jelölt iránt

Jelentkezés Miben lehet az AI a cégek segítségére? pozícióra